Baza wiedzy

W tym dziale prezentujemy Państwu różne pojęcia tłumacząc co one oznaczają. 

2 Zasady Etyki

2.1 Wyceniający ma obowiązek:

2.1.1 Postępować etycznie, w sposób profesjonalny i zgodnie ze swoimi kompetencjami.

2.1.2 Realizować prace kierując się bezstronnością, obiektywizmem i niezależnością.

2.1.3 Poinformować o występującym lub mogącym wystąpić konflikcie interesów i uzyskać zgodę zleceniodawcy wyceny.

2.2 Wyceniający nie może:

2.2.1 Akceptować zlecenia wyceny, w którym miałby zawrzeć z góry założoną opinię, wniosek lub konkluzję.

2.2.2 Przedstawiać rezultatów wyceny w sposób mylący lub niezgodny ze stanem faktycznym.

2.2.3 Akceptować zlecenia wyceny, w którym jego wynagrodzenie jest uzależnione od:

a. uzyskania z góry założonego rezultatu,
b. konkluzji raportu korzystnej dla klienta,
c. wartości przedmiotu wyceny,
d. określonego wydarzenia w przyszłości powiązanego z wynikiem wyceny lub z celem zlecenia wyceny.

2.3 Reklama usług wyceny nie może wprowadzać w błąd.

2.4 Wyceniający ma obowiązek chronić poufność informacji na temat klienta i przedmiotu wyceny, poufność informacji obejmuje także zlecenie wyceny.

2.5 Wyceniający nie może w sposób mylący przedstawiać swojej roli w zleceniu wyceny.

2.6 Wycena musi być odpowiednio dokumentowana przez wyceniającego. Dokumenty i materiały dotyczące zlecenia wyceny winny być przechowywane przez co najmniej 5 lat od daty zakończenia zlecenia wyceny, chyba że przepisy prawa przewidują dłuższy okres.

Źródło: POWSZECHNE KRAJOWE ZASADY WYCENY (PKZW) / KRAJOWY STANDARD WYCENY SPECJALISTYCZNY (KSWS) / OGÓLNE ZASADY WYCENY PRZEDSIĘBIORSTW