Metoda Greenfield
Metoda Greenfield — metoda stosowana do szacowania wartości niektórych aktywów niematerialnych (np. umów franczyzowych lub prawa do pasma nadawczego) bazująca na zdyskontowanych przepływach pieniężnych hipotetycznego przedsięwzięcia o charakterze start-up. Metoda Greenfield zakłada, że przedmiotowy składnik aktywów jest jedynym składnikiem aktywów przedsięwzięcia na datę wyceny i że inwestycje są dokonywane w okresie początkowym w celu zakupu, budowy lub wynajmu innych aktywów wymaganych do zrealizowania projektu. Zobacz także Aktywa Wspomagające, Metoda Nadwyżki Zysków i Metoda Wielookresowej Nadwyżki Zysków.
Greenfield Method
Greenfield Method — a method used to estimate the value of certain Intangible Assets (e.g., franchise agreements or broadcast spectrum) based on the discounted cash flows of a hypothetical start-up business. The Greenfield Method assumes that the subject asset is the only asset of the business at the Valuation Date and that investments are made during the start- up period to purchase, build, or rent the other assets required to assemble the business. See also Contributory Assets, Excess Earnings Method, and Multi-Period Excess Earnings Method.
Źródło: INTERNATIONAL VALUATION GLOSSARY – BUSINESS VALUATION, aktualizacja 24 lutego 2022 r.